Szanowny Użytkowniku!


Aby móc korzystać z niniejszego portalu niezbędna jest Twoja zgodna na instalację w Twojej przeglądarce "plików cookies". Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W cookies przechowywane są informacje o wspomnianej wyżej zgodzie oraz ewentualna fraza wpisana w wyszukiwarce.

Dla celów statystycznych gromadzone są jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Dołożono wszelkich starań by wszelkie procesy miały charakter jawny, a użytkownik miał całkowitą kontrolę nad utrwalonymi danymi (COOKIEs) - w portalu nie są wykorzystywane sesje.

W każdej chwili możesz zmienić swoją decyzję poprzez usunięcie plików cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie zgadzasz się na instalację plików cookies, w myśl obowiązujących przepisów prosimy o opuszczenie niniejszego portalu.

POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ COOKIES
Informacje ogólne

Niniejszy dziennik wydawany jest przez TOPORTAL PRODUCTION Tomasz Staszewski z siedzibą w Raciborzu przy ul. ks. Stanisława Staszica 9 lok.2, 47-400 Racibórz (NIP: 6391163642,email:redakcja@toportal.pl) zwanym dalej WYDAWCĄ.
Polityka prywatności oraz cookies

Niniejszy portal wykorzystuje technologię cookies. Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W ramach cookies przechowywane są informacje:
- status zgody dotyczący niniejszej polityki prywaatności oraz cookies
- zakodowana ewentualna fraza, wpisana przez użytkownika w wyszukiwarce portalu

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika (w przeglądarce internetowej) pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest WYDAWCA.

W kontekście połączeń www, dla celów statystycznych, WYDAWCA gromadzi jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Oznacza to, iż WYDAWCA nie zapisuje w bazie danych jakichkolwiek informacji identyfikujących użytkownika. Ponadto w portalu nie są wykorzystywane sesje.

Niezależnie od powyższych faktów, pewne dane mogą być rejestrowane niezależnie przez firmę hostingową (nr. ip). W związku z powyższym WYDAWCA zawarł stosowną umowę POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH z firmą hostingową H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000612359, NIP: 7822622168.

Administratorem danych osobowych jest WYDAWCA.

Zgodnie z RODO, każdemu użtykownikowi przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- korekty swoich danych
- usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
- przenoszenia danych
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Kontakt z WYDAWCĄ został zawarty na wstępie niniejszego dokumentu.

WYDAWCA zastrzega sobie prawo do naniesienia zmian w niejszym dokumencie. Każdorazowa zmiana skutkować będzie koniecznością wyrażenia przez Użytkownika akceptacji zamieszczonej treści (wyskakujące okno).





 
 
 


2018-02-21

Racibórz. Prezes PK Stanisław Mucha o zmianach w komunikacji publicznej.



Komunikacja publiczna to możliwość zapewnienia dobrego, taniego, bezpiecznego i ekologicznego dowozu mieszkańców do pracy, szkół, instytucji. Kierowaliśmy się przede wszystkim tym, żeby przekonać mieszkańców, że to dobra alternatywa wobec samochodu. Chcemy, żeby raciborzanie przesiedli się zza kółka na wygodne fotele miejskich autobusów. Dlatego szukaliśmy sposobu, żeby po pierwsze żeby sprawić że nasza oferta będzie bardziej atrakcyjna dla dotychczasowych użytkowników, a po drugie, żeby zdobyć nowych klientów. To ma być komunikacja przede wszystkim dla mieszkańców i dlatego pracując nad nowym systemem rozmawialiśmy właśnie z nimi. Prace nad nowym rozkładem jazdy były poprzedzone szerokimi konsultacjami społecznymi i rozmowami ze szkołami oraz zakładami pracy.

Na czym polegają nowe rozwiązania?

Punktem wyjścia była dla nas analiza ruchu przepływu pasażerów, która wykazała, że zdecydowana ich większość korzysta z komunikacji miejskiej, żeby poruszać się w obrębie Śródmieścia. Właściwie można wyznaczyć trójkąt o wierzchołkach w punktach: dworzec autobusowy przy ulicy Batorego, Plac Konstytucji i szpital przy ulicy Gamowskiej. Chcieliśmy maksymalnie zagęścić sieć kursów właśnie w tej części Raciborza. Jednocześnie chcieliśmy zagwarantować mieszkańcom dzielnic możliwość sprawnego dojazdu do centrum. Można to zamknąć w formule „w czasie jednej godziny możesz dostać się z każdego punktu w Raciborzu do dowolnie wybranego innego punktu w mieście, do którego dojeżdża komunikacja na jednym bilecie z jedną przesiadką”. Główny strumień pasażerski, który występuje w centrum miasta, będzie obsługiwany przez trzy linie – linię „A” oraz dwie nowe linie „B” i „C”. Do tego manewru dostosowaliśmy wszystkie pozostałe linie. Właściwie w każdym jednym przypadku dokonaliśmy modyfikacji. Wyjątkiem pozostała linia nr 14, która dojeżdża do Rydułtów. Po drugie nowe rozwiązania powodują, że zwiększa się liczba kursów. Pojawiają się także nowe przystanki. Zagęszczona sieć powoduje, że dostęp do komunikacji będzie znacznie ułatwiony, co mamy nadzieję, zwiększy liczbę pasażerów.

Jaka jest na czym najważniejsza zmiana?

W systemie pojawią się dwa rodzaje pętli. Roboczo można je nazwać „pętlą centralną” oraz pętlami dzielnicowymi. Autobusy w pętlach dzielnicowych będą obsługiwać dwie dzielnice. Pętla centralna będzie obsługiwać Śródmieście. Te dwa rodzaje pętli będą przecinać się w punktach węzłowych, dworcu przy Batorego oraz Placu Konstytucji, gdzie będzie można się przesiąść. W ten sposób będzie można się dostać z każdej części miasta do dowolnie wybranego punktu w Raciborzu przesiadając się tylko raz. System pętlowy nie obejmuje tylko linii nr 14 oraz linii nr 4, której trasa sama w sobie stanowi pętlę.

Chce pan zachęcić raciborzan do korzystania z komunikacji miejskiej. Jaka jest grupa, po którą chce pan sięgnąć?

Przede wszystkim po pracowników i uczniów naszych szkół. W nowym systemie zapewniony będzie dojazd właściwie do wszystkich większych zakładów pracy, także do tych, gdzie dotychczas nie było przystanków. Tak jest w przypadku Henklla i ZWIK-u. Rozkład jazdy został również skonstruowany w taki sposób, żeby zapewnić dzieciom maksymalny komfort dojazdu na lekcje.

Mieszkańców interesuje oczywiście kwestia „ile to będzie kosztować”. Co z cenami biletów?

Cena biletu pozostaje bez zmian. Bilet normalny, tak jak do tej pory, będzie kosztować 2,60. Zmienia się natomiast filozofia biletu. Zmieniamy bilet liniowy na bilet czasowy. Wynika to z faktu, że w nowym systemie czasami trzeba się jednak przesiąść. Nie chcemy konsekwencji tego faktu przerzucać na pasażerów. Raz skasowany bilet będzie ważny przez godzinę. Wynika to właśnie z tego, że w godzinę będzie można się dostać z wybranego punktu w mieście do dowolnie wybranego innego punktu, do którego dojeżdża miejska komunikacja. Właściwie więc można powiedzieć, że cena biletu będzie mniejsza, bo nie będziemy płacić za dwa bilety w przypadku przesiadki, ale tylko za jeden, który będzie ważny na każdej linii.

Mieszkańcy pytają o linię nr 14 i o dojazd do Miedoni. Może Pan rozwiać ich wątpliwości?

Tak. Linia nr 14 zostaje utrzymana. Mieszkańcy Miedoni mogą również spać spokojnie. Autobus dojedzie do Rudnika zatrzymując się przy ulicy Kwiatowej.

Oczywistą konsekwencją jest zmiana rozkładu jazdy. Skąd mieszkańcy będą mogli dowiedzieć się, jak będą kursować autobusy?

Już teraz prowadzimy intensywną akcję promocyjną. Na początku marca rozkłady pojawią się w Internecie, także na portalach społecznościowych. Będą także dostępne na stronie PK w postaci PDF, każdy będzie mógł sobie ściągnąć taki plik i wydrukować, lub korzystać z niego w formie elektronicznej.. Na przystankach nowe rozkłady pojawią się 12 marca. W tym czasie pojawią się one także w lokalnej prasie, a także będą kolportowane w postaci książeczek w miejscach, które są często uczęszczane przez raciborzan. Schematy kursów będą wywieszone na wiatach przystankowych, a także pojawią się w postaci naklejek w autobusach. Jeśli chodzi o informacje dla Pasażerów staramy się korzystać z nowoczesnych technologii informatycznych w postaci np. kodów Query, dzięki którym będzie można śledzić autobusy na trasie w czasie rzeczywistym.

/fot.arch.redakcji/

/ raciborz.pl /



herb

Niezależny Portal Raciborski jest dziennikiem zarejestrowanyn w Sądzie Okręgowym w Gliwicach.
kontakt z redakcją dostępny TUTAJ

Korzystając z serwisu użytkownik wyraża zgodę na instalację plików cookies.
Wszystkie materiały są chronione ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Wszelkie powielanie materiałów oraz ich umieszczanie na innych nośnikach zabronione.
Copyright © 2010-2018-09-18 TOPORTAl PRODUCTION